Comment cela fonctionne-t-il ?
Pour l'utiliser, vous devez avoir les fichiers suivants :
- Un fichier "donneur" : le fichier .hex du payload que vous voulez convertir.
- Un fichier d'"Accepteur" : ce fichier est un fichier .hex qui est une image de code fonctionnelle pour votre dongle (par exemple les paramètres des LED, la fréquence d'horloge, etc.).
- Le fichier de "Destination" : c'est le fichier qui sera généré (cet utilitaire ne modifie pas le fichier accepteur). Ce fichier contient le code fonctionnel de votre fichier accepteur, combiné avec le payload du fichier donneur.
Pour citer l'auteur :
WHAT PROCESSORS .HEX CAN ACCEPT AS INPUT AND OUTPUT?
It take any .hex (intel hex) file, its not restricted to any processor, but I
only have tested from ATMEL to PIC and from PIC to ATMEL, I dont have arduinos silabs, etc so it might work. The output file is intel hex file ready to
flash with the tool of your choice.
So is this a final solution for the nightmare of payload porting ?
Well I wish but no, its more than that, this tool only replace some payload
components between files, a trivial task. The problem might come if the
acceptor file is not ready for payload replacement, by example you will have
issues if you transplant between Kakaroto pl3 based payloads and Hermes based payloads, so the acceptor file MUST check what payload type has and take actions accordingly. If you want to keep on the safe side of the street dont crossover between PL3 based and Hermes based unless you modify the acceptor file to be ready for both.
Les instructions pour faire un fichier "Accepteur" compatible à la fois pour le PL3 et le payload de Hermes, suivez ce lien et ce lien.
Site Officiel : http://psx-scene.com/forums/f6/hex-file-payload-tool-maximus-1-0-a-70991/